• Home
  • Ons IKC
    • Onze visie
    • Ons onderwijs
    • Kinderopvang
    • Ons team
    • Naschoolse activiteiten
    • PBS
    • Onze geschiedenis
  • Praktische info
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Beleid
    • Downloads
    • Schoolgids
  • Inspraak
    • Medezeggenschapsraad
    • Leerlingenraad
    • Ouderraad
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
    • Activiteiten
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Beleid

Passend onderwijs

Met ingang van 1 augustus 2014 is de wet Passend Onderwijs van kracht. Ouders hebben het recht om hun kind aan te melden op de school van hun eerste voorkeur en scholen hebben een zorgplicht. Dit betekent dat de school verantwoordelijk is voor het zoeken naar een passend onderwijsaanbod voor alle leerlingen die op school worden aangemeld, bij voorkeur binnen de eigen school.
 

Schoolondersteuningsprofiel

Alle scholen stellen voor het passend onderwijsaanbod een plan op: het schoolondersteuningsprofiel. Hierin wordt vastgelegd welke ondersteuning de school kan bieden. Het ondersteuningsprofiel wordt opgesteld door leraren, schoolleiding en schoolbestuur, en borduurt voort op het zorgbeleid dat de school al heeft. Leraren, leerlingen en ouders hebben adviesrecht op het schoolondersteuningsprofiel via de medezeggenschapsraad van de school.

Heeft u een klacht?

Als u klachten heeft, horen we dat graag rechtstreeks van u zelf. De eerste stap die u kunt zetten, is de klacht met de leerkracht(en) van uw kind te bespreken. Kunt u bij hen niet terecht, wendt u zich dan tot de directie. Heeft uw klacht met de directie te maken of heeft u het idee dat de klacht door hen niet goed behandeld kan of zal worden, richt u zich dan tot de ouders van de medezeggenschapsraad. In de schoolgids vindt u de namen van de contactpersonen.

Daarnaast is er door het bestuur van de school een klachtenreglement ingevoerd. Ouders kunnen klachten indienen over gedragingen en beslissingen, of het nalaten daarvan, van het bestuur en het personeel. U kunt een officiële klacht indienen volgens de regels van dit reglement. Op school zijn daarvoor twee contactpersonen. Zij verwijzen naar een vertrouwenspersoon. Deze persoon begeleidt de klager in de verdere procedure. Het reglement is te verkrijgen bij de directeur en de contactpersoon, het bestuur of te downloaden via onze website. 

Voor de Thomas van Aquinoschool is de volgende contactpersoon benoemd: Anneke van der Hoff. Soms vinden ouders, leerlingen en personeelsleden het prettig als ze eerst vertrouwelijk kunnen praten met iemand van de school, zonder dat meteen een officiële klacht wordt ingediend. Ook dan kunnen zij terecht bij deze contactpersonen. 

Vertrouwenspersoon/ schoolcontactpersoon: 

Anneke van der Hoff: 0515-433828, anneke.vanderhoff@bms-onderwijs.nl

Externe vertrouwenspersonen:

Dhr. Peter de Jong: externe vertrouwenspersoon voor ouders en kinderen 06-10766798, p.dejong@gimd.nl 

Mevr. Elly Breeuwsma:externe vertrouwenspersoon voor medewerkers 06-10771752, e.breeuwsma@gimd.nl 

Klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs Postbus 82324, 2508 EH Den Haag 070-3361697  info@gcbo.nl  

Voor meer informatie kunt u kijken op www.gcbo.nl  

Klachtroute


Voor klachten waarmee u zich geen raad weet of waarmee u zich niet kunt richten tot de bovengenoemde personen, kunt u ook gebruik maken van de klachtenregeling die door de BMS, ons schoolbestuur, is vastgesteld.
 
Hieronder vindt u een link naar de klachtroute:
 
Klachtroute

Contact

Louw Doniastraat 1 
8607 AT Sneek        
0515 - 43 38 28
info@thomasvanaquinoschool.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title