• Home
  • Ons IKC
    • Onze visie
    • Ons onderwijs
    • Kinderopvang
    • Ons team
    • Naschoolse activiteiten
    • PBS
    • Onze geschiedenis
  • Praktische info
    • Aanmelden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Beleid
    • Downloads
    • Schoolgids
  • Inspraak
    • Medezeggenschapsraad
    • Leerlingenraad
    • Ouderraad
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
    • Activiteiten
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Onze visie

Onze school en de kinderopvang hebben binnen IKC Thomas van Aquino een gezamenlijke visie. Wij vinden elk kind uniek door verschillen in aanleg, karakter, interesse en gedrag. In ons doen en laten stellen wij het kind centraal. Wij stemmen begeleiding, leerstof en ons didactisch handelen af op deze verschillende individuele behoeften maar kijken tegelijkertijd wat ons bindt. Onze ambitie is dat ieder kind zich mag ontwikkelen tot verantwoordelijk, sociaal en zelfstandig wereldburger. Hiervoor hebben ze een solide basis nodig. Wij zorgen voor deze basis door gedegen taal-, reken- en leesonderwijs te bieden, maar weten tevens dat kinderen meer nodig hebben om zich te kunnen ontwikkelen. Leren is niet alleen het opslaan van kennis, maar gaat ook over het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het aanleren, reguleren of veranderen van gedrag, het hanteren van oplossingsmethoden en het ontwikkelen en toepassen van denk- en leerstrategieën. Wij willen elk kind een brede ontwikkeling meegeven, zowel verstandelijk als emotioneel, met daarnaast creatieve, sociale en culturele vaardigheden en een goede lichamelijke ontwikkeling. Gezond en gelukkig! 

 

Onze kernwaarden


Veiligheid 

Je hoort erbij. Iedereen maakt deel uit van onze gemeenschap.
Bij ons mag je zijn wie je bent.

Respect
We doen het samen. Samen dragen wij zorg voor onze gemeenschap.

Er is ruimte voor groei
Je krijgt mogelijkheden om je te ontwikkelen en ruimte om te falen en te slagen.

Vertrouwen
Iedereen wordt gezien. We zijn eerlijk en invoelend.
We hebben oog voor elkaar op goede én slechte momenten.

Je bent verantwoordelijk
Iedereen is verantwoordelijk voor de dingen die hij onderneemt, de keuzes die je maakt, voor de materialen en voor de relaties.

We leren van en met elkaar
Samen leren en samen werken. Elkaar helpen en inspireren.

 

Ons onderwijs

Contact

Louw Doniastraat 1 
8607 AT Sneek        
0515 - 43 38 28
info@thomasvanaquinoschool.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title